ehorses FAQ

Voor ons staat een gebruiksvriendelijke website op de eerste plaats. Toch kunnen er altijd vragen opduiken en daarom hebben we als “eerste hulp”een aantal FAQ’s voor jullie opgesteld om de belangrijkste vragen rondom ehorses te beantwoorden.
Zit je antwoord er toch niet tussen? Mail ons dan op support@ehorses.de. We helpen je graag verder!

1. Een advertentie voor een paard op ehorses zetten

1.1. Hoe kan ik een paard aanbieden op ehorses?

Registeren, formulier invullen, indienen – klaar!
1. Inloggegevens vastleggen: registreer je met je e-mailadres.
2. Wat wil je adverteren? Of het nu gaat om een verkooppaard, veulen, dekhengst, mini advertentie, rijparticipatie of een verzoek – kies de gewenste rubriek en vul het betreffende formulier in.
3. Klaar! – Heb je het formulier volledig ingevuld? Nu kun je jouw advertentie highlighten via een van de extra opties, of je kunt de advertentie direct plaatsen. Je ontvangt automatisch een e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres met alle gegevens van je paardenadvertentie. Het kan tot 20 minuten duren voordat de advertentie zichtbaar is in de zoekresultaten, aangezien de server wat tijd nodig heeft. Daarna kun je jouw paard vinden via een detailleerde zoekopdracht of het advertentie-ID op ehorses.

1.2. Hoe kan ik een mini advertentie opgegeven op ehorses?

Je kunt tot 30 gratis mini advertenties opgeven op ehorses. Daarna kost elke verdere mini advertentie 1,99€. Je kunt adverteren voor accessoires voor paarden, paardenvakanties, vastgoed met betrekking tot paarden en nog veel meer. Via de startpagina ehorses.nl kies je in het menu „Mini advertentie” en klik je op „Nu adverteren”. Voor een advertentie heb je ook een gebruikersaccount nodig. In de eerste stap kies je de betreffende categorie en daarna geef je een beschrijving met de prijs en kun je afbeeldingen uploaden. Ook bij mini advertenties kun je extra opties bijboeken.

1.3. Hoe kan ik rijparticipatie aanbieden?

Als je op zoek bent naar rijparticipatie voor je paard, kun je hiervoor ook een advertentie op ehorses plaatsen. Hier geef je alle belangrijke gegevens op, upload je foto’s van je paard en geef je de maandprijs op. De advertentie voor rijparticipatie is gratis en je hebt de mogelijkheid om verschillende extra opties bij te boeken.

1.4. Hoe kan ik een verzoek indienen?

Je bent op zoek naar je droompaard en je hebt geen zin of tijd om allerlei advertenties te bekijken? Dan bieden „ehorses verzoeken” een nieuwe optie: geef je wensen op en laat je door onze verkoper jouw potentiële droompaard adviseren. Meer informatie vind je hier!

1.5. Hoelang loopt mijn advertentie? (Verkooppaard, dekhengst, rijparticipatie, mini advertentie, verzoek)?

Bij basis accounts lopen paardenadvertenties 90 dagen. Bij Premium accounts is de looptijd onbeperkt. Mini advertenties, rijparticipaties en verzoeken lopen 180 dagen. Na deze looptijd kan de advertentie tegen kosten worden verlengd.

1.6. Hoe verleng ik een advertentie?

Als de looptijd van 90 dagen afloopt, ontvang je een bericht per e-mail. Heeft het paard nog geen nieuwe eigenaar gevonden, dan kun je de advertentie opnieuw verlengen met 90 dagen. De kosten hiervoor bedragen eenmalig 14,99 euro en je kunt betalen via automatische incasso, creditcard of Paypal.

1.7. Wat kost een advertentie op ehorses? (Verkooppaard, dekhengst, rijparticipatie, mini advertentie, verzoek)?

Hier vind je onze Preisübersicht. prijslijst

1.8. Welke betaalopties heb ik op ehorses? / Hoe werkt de betaling?

Je kunt kiezen uit meerdere betaalopties: een SEPA automatische incasso of creditcard. Om de betaling soepel te laten verlopen, dien je jouw betaalgegevens in je gebruikersaccount in te voeren. Log in en kies via „Mijn ehorses” voor „Beheren”. Hier kom je bij „Betaalgegevens”. Bovendien kun je een advertentie van een basisaccount ook betalen via PayPal.

1.9. Hoe optimaliseer ik mijn advertentie? / Is er verkoop support?

Let er bij het opstellen van je advertentie op, dat alle gegevens correct en volledig zijn. Heeft je paard al toernooisuccessen geboekt? Is de stamboom van het paard betekenisvol? Ook deze punten kun je opgeven in de advertentie. Bovendien is het belangrijk om aansprekende afbeeldingen en video’s te tonen. Natuurlijk dien je het paard voor een passende prijs aan te bieden en het is een goed idee om extra opties te overwegen. Hierdoor wordt er vaker geklikt op je advertentie en verschijnt deze in de nieuwsbrief en op Facebook (als je dit boekt). Heb je meer hulp nodig? Neem dan contact op met onze telefonische support via xxx of per e-mail of de chat.

1.10. Wat is de verhuur service?

De verhuur service is een aanbod van ehorses om het opstellen van je advertentie van je over te nemen. Via een verhuur formulier stuur je ons alle relevantie informatie over het paard en jouw contactgegevens. Bovendien kun je afbeeldingen en video’s aan ons sturen. Wij stellen dan de advertentie op in jouw account en boeken eventuele gewenste extra opties voor je bij. Deze service kost 19,99€ per advertentie in een basis account.

1.11. Wat is een advertentie ID?

Iedere advertentie die op ehorses komt, krijgt een advertentienummer. Deze noemen we het advertentie ID. Daaronder wordt enkel en alleen jouw advertentie opgeslagen. Het maakt niet uit of het om een verkooppaard, rijparticipatie of mini advertentie gaat.

1.12. Hoe kan ik mijn advertentie bewerken?

In jouw account kun je je advertenties bewerken, pauzeren of verwijderen. Je hoeft alleen in te loggen en te gaan naar „Advertenties”. Kies het potlood symbooltje om je advertentie te kunnen bewerken.  Zie op de afbeelding met voorbeldadvertentie hoe dat eruit ziet.

—————————————-
ID 1424077 opgesteld voor
Verkooppaard
LEO

Beierse warmbloed,

8.500€

Eindigt op:
2.5.2018
Basis advertentie
————————————–

1.13. Hoe kan ik een advertentie pauzeren?

In je account vind je onder „Mijn advertenties” een overzicht van al je actieve advertenties. Onder de thumbnail zit het pauze symbool, waarmee je de betreffende advertentie altijd kunt pauzeren. Je vindt gepauzeerde advertenties via de filter in de desbetreffende categorie terug en kunt ze desgewenst weer activeren.
LET OP: de looptijd van de advertenties blijft hetzelfde, ook als je de advertentie pauzeert.

1.14. Hoe verwijder ik een advertentie?

In jouw account kun je altijd je advertentie(s) bewerken, pauzeren of verwijderen. Je hoeft alleen in te loggen en te gaan naar „Advertenties”. Kies het prullenbak symbool om de betreffende advertentie te verwijderen.

“1.15. Hoe kan ik foto’s en video’s uploaden?

Foto’s kun je direct bij het opstellen van de advertentie uploaden, maar je kunt deze ook later nog toevoegen. Voor het uploaden van video’s heb je twee opties:
1. Het originele bestand uploaden, waarbij de video niet groter mag zijn dan 20 GB in een gangbaar dataformaat.
2. Embedden van een Youtube link: kopieer de URL van de video op Youtube en voeg de link toe aan de advertentie. Let er hierbij op dat de video openbaar is op Youtube.

1.16. Hoe kan ik afbeeldingen roteren?

Ga naar de bewerkingsmodus van de advertentie. Onder „Afbeeldingen/ video’s” vind je jouw afbeeldingen. Linksboven op de afbeelding vind je het potlood symbool, hiermee kom je in de bewerkingsmodus voor afbeeldingen en kun je de afbeeldingen roteren.

1.17. Waarom staat mijn video op de kop?

Als je de video hebt opgenomen met een smartphone of tablet, heb je waarschijnlijk horizontaal gefilmd en daarbij het device in de verkeerde richting gedraaid. Let er op bij het filmen op dat je je device 90 graden draait tegen de klok in (zie afbeelding).

Maak foto’s in horizontale stand en let erop dat het paard van alle kanten en in beweging te zien is.

Maar geen zorgen, je kunt je video ook achteraf bewerken. Om je video te draaien, gebruik je de volgende link: http://www.rotatevideo.org/

1.18. Waarom heeft mijn video geen geluid?

De achtergrondmuziek van video’s hebben vaak geen gebruiksrechten, daarom worden alle video’s bij ehorses zonder geluid afgespeeld. Alleen bij het embedden van een Youtube link wordt de video met geluid vertoond.

1.19. Hoe komt mijn paard op de ehorses Facebook pagina?

Om jouw paard op de ehorses Facebook pagina te plaatsen, moet je het extra pakket „Gold” boeken.

1.20. Hoe komt mijn paard in de ehorses nieuwsbrief?

Om uw paard op de Facebook-pagina van het ehorses te plaatsen, moet u het extra pakket “Goud” boeken, waarin deze plaatsing is opgenomen. Hier vindt u een overzicht van alle extra opties en prijzen.
LET OP: deze alina is een kopie van de vorige (Facebook). Romy, waar vind ik de nieuwsbrief alinea?

1.21. Hoe vind ik mijn advertentie in de zoekresultaten?

Iedere advertentie heeft een eigen advertentie ID (zie vraag 1.11). Met dit ID kun je altijd jouw advertentie op ehorses volgen. Voer het nummer in in de zoekfunctie op de startpagina of in gedetailleerd zoeken. Mocht jouw advertentie niet vindbaar zijn, neem dan contact op met onze support via support@ehorses.de of telefonisch via xxx.

1.22. Wat gebeurt er als ik een aanvraag krijg voor mijn advertentie?

Als je een aanvraag krijgt voor jouw paard via ehorses, dan kun je dit inzien in jouw account onder „Berichten”. Je ontvangt bij aanvragen automatisch een e-mailbericht, zodat je niet elke dag je account hoeft te checken.

1.23. Waarom heeft ehorses mijn betaalgegevens nodig?

Online boekingen, zoals extra pakketten, kunnen worden betaald via automatische incasso, creditcard of PayPal. Om de verwerking van je advertentie zo makkelijk mogelijk te maken, kun je je gegevens bewaren. Je betaalgegevens worden uiteraard versleuteld verstuurd, wij kunnen ze niet inzien. Mocht je niet in staat zijn om via een van de betaalmogelijkheden te betalen, neem dan contact op met onze support via support@ehorses.de.

1.24. (Waarom) moet ik mijn telefoonnummer opgeven?

Verhoog je verkoopkansen: Hoe sneller geïnteresseerden je kunnen bereiken, hoe groter je verkoopkansen zijn. Gebruik daarom telefoon en e-mail om vragen van kopers snel en makkelijk te kunnen beantwoorden.

1.25. Hoe/ waar kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

In je account vind je onder „Beheren” het kopje „Contactgegevens”. Hier kun je jouw gegevens aanpassen.

1.26. Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

In je account vind je onder „Beheren” het kopje „Betaalgegevens”. Hier kun je jouw gegevens aanpassen.

1.27. Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Uiteraard kun je jouw profiel op ehorses zelf verwijderen. Je logt in en kiest onder „Mijn ehorses” voor „Beheren”. Klik vervolgens op „Toegangsgegevens” en hier kun je met één klik jouw account verwijderen.

1.28. Ik heb geen verkooppaarden meer! Wat kan ik doen?

Als basis aanbieder kun je rustig verder rondkijken op ehorses. Wil je jouw account echter volledig deactiveren? Volg dan de aanwijzingen bij punt 25.

1.29. Waarom zijn er kosten verbonden aan mijn advertentie?

Als basis aanbieder heb je recht op 2 gratis advertenties binnen 12 maanden. Het uitgangspunt hierbij is de actuele dag. Heb je al gebruik gemaakt van 2 advertenties in de afgelopen 12 maanden, dan kost elke verdere advertentie 19,99€ per stuk. Ook zijn er kosten verbonden aan extra pakketten. Wil je onbeperkt adverteren voor een vaste prijs? Check dan ons Premium aanbod Premiumbereich.

1.30. Mijn advertentie is verlopen. Wat kan ik doen?

Wil je jouw verlopen paardenadvertentie verlengen? Geen enkel probleem. Zodra jouw paardenadvertentie is verlopen, ontvang je een bericht per e-mail. In deze mail vind je een link waarmee je jouw advertentie opnieuw kunt plaatsen of kunt verlengen.

1.31. Hoe ontvang ik mijn rekening?

Afrekenen vindt altijd online plaats. Je ontvangt een e-mail met de factuur op het door jouw opgegeven e-mailadres. Daarnaast vind je al jouw rekeningen in „Mijn ehorses” onder „Beheer” – „Rekeningoverzicht”.

1.32. Ik kan mijn advertentie op ehorses niet vinden!

Je hebt je advertentie net pas geplaatst en kunt hem nu niet vinden op onze site? Geen zorgen, het systeem actualiseert elke 20 minuten. Nog heel even geduld dus! Je advertentie zou na 20 minuten online moeten zijn. Zo niet, neem dan contact op met onze support via support@ehorses.de.

2. ehorses Premium gebruiken

2.1. Wanneer is een „Premium” account zinvol voor mij?

Ons Premium aanbod is bedoeld voor verkopers die meerdere paarden verkopen. Wil je meer dan 4 paarden per jaar verkopen? Test dan ons Premium aanbod Premiumbereich en profiteer van de belangrijkste voordelen voor al je advertenties!

2.2. Wat is de „Premium homepage”?

Niet elke verkoper heeft de mogelijkheid om een eigen website te beheren en bij ehorses kan dat wel! Wij bieden elke verkoper in ons Premium aanbod de basisstructuur voor een eigen website. Hierop kan niet alleen een overzicht van alle verkooppaarden worden getoond, maar ook kan de verkoper zich voorstellen en presenteren. Wij helpen je graag bij het inrichten van jouw „Topseller homepage”, neem gerust contact met ons op!

2.3. Wat is de verhuur service?

Bij de verhuur service nemen wij het opstellen van advertenties van je over. Hiervoor vul je een formulier in en stuur je ons afbeeldingen en video’s van het verkooppaard. Wij maken vervolgens de advertentie aan in jouw account en publiceren hem. Voor deze service berekenen we 9,99 euro per advertentie.

2.4. Hoe kan ik ehorses advertenties integreren in mijn website?

In het Premium aanbod van ehorses kun je een HTML-snippet in jouw website plaatsen. Zodra deze in je website is geplaatst, hoef je alleen nog jouw paarden op ehorses te adverteren en de snippets worden dan automatisch op jouw website getoond.

2.5. Hoe/waar kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

In jouw account vind je onder „Beheren” het kopje „Contactgegevens”. Daar kun je jouw gegevens aanpassen.

2.6. Hoe kan ik mijn betaalgegevens bewerken?

In jouw account vind je onder „Beheren” het kopje „Betaalgegevens”. Daar kun je jouw gegevens aanpassen.

2.7. Waarom heeft ehorses mijn betaalgegevens nodig?

Bij Premium betaal je in de verschillende modellen maandelijks een vast bedrag. Dit wordt per automatische incasso of per creditcard afgeschreven. De gegevens kun je bij ons opslaan en deze worden uiteraard versleuteld verstuurd. Wij kunnen ze niet inzien. Heb je niet de mogelijkheid om via een van de betaalopties te betalen, neem dan contact op met onze support via support@ehorses.de.

2.8. Hoe ontvang ik mijn rekening?

Afrekening vindt altijd online plaats. Je ontvangt een e-mail met de factuur voor eshorses Premium op het door jouw opgegeven e-mailadres.

2.9. Waar vind ik mijn contractgegevens?

Je vindt jouw actuele contractgegevens in je account, na het inloggen. Klik dan op „Mijn ehorses” en onder „Beheren” vind je de „Contractgegevens”.

2.10. Je Premium account pauzeren

Heb je op dit moment geen verkooppaarden? Pauzeer je account dan tot 4 maanden per jaar. Je kunt je account op elke 1e dag van de maand tot 4 maanden lang als „Gepauzeerd” instellen. Binnen deze pauzeperiode betaal je geen kosten. Alleen je contractlooptijd past zich aan aan de genomen pauze. Wil je een pauze inlassen? Stuur een mail aan premium@ehorses.de.

2.11. Hoe kan ik mijn Premium account opzeggen?

Om je Premium account netjes op te zeggen, dien je je aan de opzegtermijn te houden. Deze vind je in de contractgegevens (zie vraag 2.9). Dien een schriftelijke opzegging in per post of e-mail, met inachtneming van de opzegtermijn. Een bevestiging van de opzegging ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres. Heb je binnen de week nog geen bevestiging ontvangen, neem dan direct contact met ons op (e-mail: premium@ehorses.de).
Belangrijk: bewaar het verstuurbewijs totdat je bevestiging van je opzegging hebt ontvangen.

3. Op ehorses een paard vinden

3.1. Hoe zoek ik paarden op basis van mijn specifieke wensen?

Via de zoekfunctie op ehorses kun je gedetailleerd zoeken volgens bepaalde criteria (bijvoorbeeld stokmaat, leeftijd, kleur of type) en vind je paarden die voor jou interessant zijn.

3.2. Kan ik interessante advertenties opslaan?

Als je inlogt, kun je alle zoekopdrachten opslaan. Deze zoekopdrachten kun je een passende naam geven en je kunt een e-mailalert instellen. Je kunt kiezen hoe vaak je een bericht per e-mail wil ontvangen. Zo kom je direct te weten dat nieuwe paarden online zijn gezet die voldoen aan jouw criteria.

3.3. Hoe maak ik een lijst van bewaarde advertenties?

Interessante advertenties kun je markeren via het hartje in de advertentie. Deze komen dan automatisch terecht in jouw lijst met bewaarde advertenties. Log in en ga in jouw account naar „Mijn ehorses”. Daar vind je het kopje „Mijn bewaarde advertenties”, waarin je de bewaarde advertenties meteen terugvindt.

3.4. Kan ik een zoekopdracht opgeven?

Heb je een precies beeld van jouw droompaard? Via de zoekfunctie (startpagina of detailpagina Detailseite) kun je jouw zoekopdracht optimaliseren. Sla je zoekopdracht op, zodat je hem niet telkens opnieuw moet invoeren. Voer hiervoor de zoekfunctie in volgens jouw wensen en laat de actuele zoekresultaten tonen. Onder de blikvanger vind je de mogelijkheid „Zoekopdracht opslaan”. Bovendien kun je je per e-mail laten informeren als een nieuwe advertentie online die is past bij jouw zoekopdracht.

3.5. Wat is een „Ervaren verkoper”?

Het kenmerk „Ervaren verkoper” wordt toegekend aan verkopers die het Premium aanbod vaak gebruiken. Vaak zijn deze gebruikers stoeterijen of trainingsstallen die meerdere paarden te koop hebben staan.

3.6. Hoe kan ik contact opnemen met de verkoper?

Contact opnemen met de aanbieder
Beste dames en heren,
ik heb interesse in uw advertentie.
Neemt u alstublieft contact met mij op.
Met vriendelijke groet,
Mevrouw | Meneer
Voornaam
Achternaam
Telefoonnummer
Verplicht veld
Ik wil graag een kopie van de mail ontvangen
Ik wil me abonneren op de gratis nieuwsbrief
Bericht versturen
———————————————
Als je een interessante advertentie hebt gevonden, kun je het berichtenveld in de advertentie gebruiken om contact op te nemen met de verkoper. Dit veld vind je in het onderste gedeelte van de advertentiepagina, onder de beschrijving van het paard. Je kunt het voorgestelde bericht aan de verkoper sturen of de tekst zelf bewerken. Voorzie de verkoper van voldoende informatie over jezelf, je ervaring met paarden en welke vragen je nog hebt. Het beste is om de verkoper ook je telefoonnummer te geven zodat het contact snel en makkelijk kan verlopen.

3.7. Er komt geen reactie op mijn aanvraag. Wat kan ik doen?

Geef de verkoper even de tijd om op jouw aanvraag te reageren. Soms komt er iets tussen en volgt het antwoord een paar dagen later. Gun de verkoper een paar dagen de tijd om je vragen te beantwoorden. Daarna kun je proberen om telefonisch contact te leggen.

3.8. Is de aanbieder serieus?

Heb je het idee dat de aanvraag van een koper niet serieus is, neem dan contact op met onze support op support@ehorses.de of telefonisch via xxx. Houd het betreffende advertentienummer bij de hand.

3.9. Hoe kan ik een klacht indienen over een advertentie?

In elke advertentie bevindt zich een waarschuwingsdriehoek. Via dit symbool kun je direct erop attent maken dat je een raar gevoel hebt bij de advertentie of de verkoper. Je kunt ook contact opnemen met onze telefonische support. Houd dan het ID nummer van de advertentie bij de hand.